Achtergrond

Inspireer met je overtuiging

Dit artikel krijg je cadeau van OneWorld. Word abonnee

Als je mensen enthousiast wilt maken over jouw MVO-beleid, vertel ze dan niet wat je doet en hoe je dat doet. Daar raken anderen niet door geïnspireerd. Vertel mensen waaróm je maatschappelijk verantwoord onderneemt: wat zijn je drijfveren, wat is het doel, waarom sta jij hier ‘s ochtends voor op. Als je dat doet, zullen mensen met dezelfde overtuiging enthousiast worden over jouw verantwoorde producten of diensten.

Alle bedrijven weten wat ze doen. Hoe je te werk gaat, is een gemakkelijke vraag om te beantwoorden. Maar waarom je iets doet, blijft voor veel mensen en organisaties vaag. Hier is dus werk te verrichten, zeggen Sacha Kluvers en Jolanda van der Veen van trainingscentrum De Baak. Als je de waaromvraag voor jezelf duidelijk formuleert, en juist die ook communiceert, dan zal jouw MVO-strategie veel beter aanslaan. Je trekt namelijk de mensen aan die hetzelfde denken als jij.

Ik wil dat OneWorld blijft bestaan

AbonneerDoneer

Lees je bewust met OneWorld en draag bij aan een rechtvaardige wereld.

Dat kan al vanaf 6 euro per maand

Ontvang onze beste verhalen in je mailbox

Volg ons