Achtergrond

‘Hier kan geen klantbriefing tegenop!’

Dit artikel krijg je cadeau van OneWorld. Word abonnee

 

Wat doe je precies?
Met ons team bepalen we de online strategie voor de campagnes van Oxfam Novib. We pakken het zo concreet mogelijk aan: mensen laten zien wat ze zelf kunnen doen. Een petitie tekenen bijvoorbeeld. Door mensen aan te zetten tot actie, heb ik zelf ook het gevoel iets bij te dragen aan een betere wereld.

Vanwaar de overstap van commercie naar een ontwikkelingsorganisatie?
Ik ben helemaal geen geitenwollensokkentype, maar bij de reclamebureaus waar ik werkte, bekroop me toch het gevoel: waar doe ik het voor? Ik werkte vooral om de beurs van de toch al rijke klanten te spekken. Dat gaf weinig voldoening.

Is er veel verschil tussen een commercieel bedrijf en een non-profit organisatie?
Het werk zelf verschilt niet zo veel: de werkdruk is vergelijkbaar en ook de budgetten zijn ongeveer even groot. Maar nu ben ik veel gemotiveerder: als ik jarenlang inhoudelijk werk van één van de medewerkers over een probleem zoals landgrabbing of oneerlijke handel mag omzetten in een campagne, dan kan ik niet wachten daarmee aan de slag te gaan. Daar kan geen klantbriefing tegenop!

Foto boven: Jacco Vlastuin (c) Matty van Wijnbergen

 

Ik wil dat OneWorld blijft bestaan

AbonneerDoneer

Lees je bewust met OneWorld en draag bij aan een rechtvaardige wereld.

Dat kan al vanaf 6 euro per maand

Ontvang onze beste verhalen in je mailbox

Volg ons