Facebook, het sociale platform met de meeste gebruikers wereldwijd, wil meer gebruikers aantrekken door een nieuwe strategie. Facebook wordt namelijk beschikbaar op simpele mobiele telefoons, in plaats van alleen op smartphones. Deze simpele telefoons zijn in Amerika en Europa grotendeels verdwenen, maar in opkomende landen als India en Brazilië  gebruiken de inwoners deze nog veelvuldig.

De campagne heet ‘Facebook for Every Phone’. In de afgelopen twee jaar is hier in het geheim aan gewerkt. Facebook kwam op dit idee doordat duidelijk werd dat miljoenen mensen gebruik willen maken van het sociale platform, maar niet altijd toegang hebben tot een computer, of over een dure smartphone beschikken. In Latijns-Amerika zijn onlangs de eerste advertenties gepubliceerd. Volgens Facebook is tot nu toe nog weinig omzet geboekt, maar het bedrijf ziet wel dat de campagne in India, Mexico, Brazilië en Vietnam goed loopt; landen met snel groeiende economieën.

Lees meer op: The New York Times
Foto: Flickr

Bewuster geworden door dit artikel?

Onze journalistiek is toegankelijk voor iedereen en dat willen we zo houden. Met een kleine bijdrage help jij ons anderen ook bewust te maken. Alvast bedankt!

Ja, ik doe graag een eenmalige donatie!
Hoeveel wil je doneren?
670

Over de auteur

Bezoek auteurspagina

Ik wil dat OneWorld blijft bestaan

AbonneerDoneer

Lees je bewust via onze wekelijkse nieuwsbrief