Hotel con Corazón breidt uit met drie nieuwe vestigingen

16-02-2014 Bron: Hotel con Corazón
Worldwide Expansion Hotel con Corazón
Drie ondernemerskoppels lanceerden vrijdag 14 februari, op Valentijnsdag, hun crowdfunding-campagnes. Ze hebben de ambitie om 'hotels met een hart' te openen in Cambodja, Nicaragua en Suriname, onder de vlag van de organisatie Hotel con Corazón.


Expansie Corazón – 

Hotel con Corazón bestaat inmiddels ruim vijf jaar. In 2008 zetten Marcel Zuidhof en Onno Oostveen een hotel op in Nicaragua, waarvan de volledige winst wordt geïnvesteerd in onderwijs. Eerder dit jaar maakte de organisatie al bekend dat de internationale expansie van het hotel 'met een hart' was gestart; Erica Donkers en Saskia Fiselier lanceerden in januari 2014 hun fundraising-campagne om een Hotel con Corazón te beginnen in Oaxaca, Mexico.

Hotel con Corazón heeft de ambitie om tien nieuwe hotels te openen in tien jaar tijd.

Cambodja
Eva de Hartog (34) en Gijs Heuvingh (35) uit Amsterdam geloven er sterk in dat Hotel con Corazón Cambodja een waardevolle toevoeging is voor toeristen in Cambodja en voor de lokale bevolking. Ze hebben veel ervaring in Cambodja en ondersteunen via de stichting Chance2Study nu al kansarme Cambodjaanse jongeren.

Nicaragua (Léon)
Jans Zwiers (41) en Rens Kalsbeek (42) uit Groningen hebben een B&B en een lunchcafé gerund in een oude korenmolen in Groningen. Ze hebben het afgelopen half jaar in León gewoond en ondervonden dat er op het vlak van onderwijs veel werk te verrichten is. Ze willen samen met Lucy Drost (32, wonend in León) een Hotel con Corazón in León, Nicaragua opzetten.

Suriname (Paramaribo)
Jessica Augustin (40) en Stanley Wassenaar (42) uit Amsterdam denken al een tijd na over duurzaam ondernemen in het buitenland. Stanley groeide deels op in Suriname en had jarenlang een café in de Jordaan. Met een Hotel con Corazón Paramaribo willen zij bereiken dat meer kinderen goed onderwijs krijgen en daardoor betere toekomstperspectieven.

Fundraising
Om het project van de grond te krijgen, hebben de initiatiefnemers een investering nodig. Daarom zijn ze gestart met een fundraising-campagne. Ieder ondernemerskoppel heeft als doel om 20 procent van het startkapitaal van circa 1 miljoen euro via de verkoop van sociale aandelen en donaties te verwerven.

Mensen kunnen op verschillende manieren bijdragen: onder meer door het verstrekken van een lening, een donatie te geven, of sociaal aandeelhouder te worden.

Om het startsein van de crowdfunding-campagnes te vieren, is de Pinterest-pagina Share Your Heart opgezet; hier worden zo veel mogelijk foto's van harten van over de hele wereld verzameld.

Meer informatie is te vinden op: http://www.hotelconcorazon.com/foundation/expansion/.

Reacties