Achtergrond

Multinationals verantwoorden duurzaamheid het meest

Dit artikel krijg je cadeau van OneWorld. Word abonnee

Internationaal opererende voedingsmiddelenbedrijven verantwoorden zich het meest als het gaat om duurzaamheid. Dat blijkt uit de Food Top 100 die donderdag 2 februari wordt gepresenteerd bij Nyenrode Business Universiteit. Duurzaamheid is het thema van dit decennium en ook foodbedrijven besteden er veel aandacht aan. Onno van Bekkum van Co-Op Champions, die het onderzoek voor de Food Top 100 uitvoerde, stelde vast dat ondernemingen met een internationaal profiel zich het meest uitgebreid verantwoorden over duurzaamheid. Lokaal opererende ondernemingen zijn bewust bezig met kwaliteit en personeel, maar besteden weinig tijd aan de communicatie over duurzaamheid. Nederlandse dochters van buitenlandse ondernemingen liften sterk mee op de mondiale duurzaamheidsstrategie en rapportage, aldus Van Bekkum.

Lees meer bij Duurzaam Ondernemen

Foto (cc)

Ik wil dat OneWorld blijft bestaan

AbonneerDoneer

Lees je bewust met OneWorld en draag bij aan een rechtvaardige wereld.

Dat kan al vanaf 6 euro per maand

Ontvang onze beste verhalen in je mailbox

Volg ons